Per 1 juni 2020 zijn een aantal regels versoepeld door de overheid. In het kort betekent dit dat restaurants, cafés, bioscopen, theaters, concertzalen en musea onder voorwaarden weer open mogen. Voor sommigen geldt een maximaal aantal bezoekers. Echter voor iedereen geldt dat van tevoren reserveren verplicht is. Hoe pak je dit aan? Eventree biedt dè unieke oplossing!

Wat je normaal gesproken als ondernemer wilt, namelijk een stormloop naar je gelegenheid, kan op dit moment helaas niet. Er zijn regels opgesteld waar je je aan moet houden. Hoe reguleer je nu de toestroom?

Eventree biedt hét reserveringssysteem voor ondernemers. Kosteloos. Omdat wij vinden dat juist in deze tijden wij samen moeten werken om het hoofd boven water te houden en omdat wij vinden dat er niet verdiend moet worden aan ondernemers die het al zwaar genoeg hebben.

Na ons bericht tijdens de persconferentie van premier Rutte op 6 mei jl. stroomde onze inbox vol. Veel ondernemers willen gebruik maken van ons systeem. En terecht, want het is eenvoudig in gebruik, zowel voor de ondernemer als voor de gast. De branches waar aanvragen vandaan komen zijn heel divers. Niet alleen restaurants, theaters en cafés hebben interesse, maar ook kappers, modespeciaalzaken en kinderspeelparadijzen hebben zich aangemeld. Hoe werkt dit in de praktijk?

Als voorbeeld nemen we één van de zwembaden die het systeem gaat gebruiken. Deze ondernemer plaatst onze reserveringsmodule op zijn website en Facebookpagina. Hiermee kan de gast zijn gewenste datum en tijdstip kiezen. Is het tijdslot al bezet? Dan geeft ons systeem een alternatief aan. Hierdoor weet de gast van tevoren of er nog plek vrij is in plaats van dat hij voor niets komt. De gast ontvangt een toegangsbewijs per mail dat heel eenvoudig bij de entree wordt gescand. Geprint of vanaf mobiel, geen probleem. De ondernemer voldoet zo aan het maximaal aantal toegestane bezoekers, want vol is vol in ons reserveringssysteem. De gast kan zelfs de coronachecklist, welke is opgesteld door de Rijksoverheid, per mail ontvangen. Alles werkt volautomatisch, als ondernemer heb je er zelf geen omkijken naar. Juist door dit gemak van reserveren richt de ondernemer van het zwembad zich op andere zaken die nu de aandacht vragen.

Een ander voorbeeld is een modespeciaalzaak. Door gebruik te maken van tijdsloten heeft deze onderneemster controle over de aanloop van het winkelend publiek. In dit voorbeeld maakt zij gebruik van tijdsloten van 45 minuten. De klant weet van tevoren dat hij drie kwartier ongestoord kan winkelen. Geen enorme drukte in de zaak, want het maximaal aantal klanten staat hier op acht personen. De onderneemster heeft alle tijd en aandacht voor haar klanten en hoeft geen mensen te weigeren aan de deur. Omdat zij van tevoren weet hoeveel klanten gaan komen kan ze eenvoudig de personeelsplanning hierop aanpassen.

No show oplossing

Het voordeel van het reserveringssysteem van Eventree is een no show optie door een creatieve oplossing te bedenken. Je wilt namelijk als ondernemer niet dat mensen lukraak reserveren en vervolgens niet komen. Deze plek had voor een ander die wel wil komen opdagen beschikbaar moeten zijn. Door het Eventree reserveringssysteem te gebruiken ontvang je een gegarandeerde betaling, ook al komt de gast niet opdagen. Hierdoor zal een gast wel twee keer nadenken om niet te verschijnen. Meer uitleg nodig? Contact ons!

Share on facebook
Deel op Facebook